Aromaterapi - The Power Of Bau To Relax Ur Mind

Iolls pernah wat assignment pasal aromaterapi niey dulu. Basically, aromaterapi ni leh diterangkan secara simple iaitu aroma dan terapi. Aroma berkait ngan bau dan terapi lak seperti cara nak sihatkan kita ke arah more good life and health. Aromaterapi ni cara alternatif utk kita sihatkan lagi diri dengan menggunakan minyak aroma tertentu cam essential oils. Iolls bagi style trivia senang nak uolls & iolls nak baca nanti. hihi
  • Aromaterapi ni leh digunakan utk kurangkan keletihan, stress, insomnia, pening kepala, skincare etc
  • Bau mmg leh bagi impact pada life kita. Cth senang kalu naik Komuter ke, Lrt ke, selalunya kalu ada org angkat ketiak, mesti ada segolongan itewww akan keluarkan bau halaknat punya bau dari ketiak haktuuii dia. Bau what the hell tu betul2x bagi impak pada diri kita seperti buat kita rasa pening, nak muntah, rasa sesak nafas, pastinya kita akan tutup hidung n cuba cari molekul oksigen bersih utk kita breath alive. Iollss kadang terfkir nak beli deodorant banyak2x dan sedekah kat theyollss coz ketiak theyolls, i cannot go at all la.  Jadi kat situ dah bagi explaination, bau boleh pengaruhi minda dan fizikal kita sebenarnya. Same goes here, aromatheraphy ni akan bantu kita dengan bagi kita bau wangi-wangian yg menyenangkan jiwa dan rasa aahhh leganya. Cam2 la uollls.
  • Minyak essential yg peymes utk aromaterapi  ialah  Lavender utk relaxkan diri & kurangkan masalah insomnia, Jasmine utk suasana romantik, Rosemary utk legakan minda dan otot, Lemon utk cegah hipertensi dan etc.
  • Aromatheraphy ni actually depends pada org juga, Tak semua bau yg sama bagi impak yg sama Cth ada sesetengah suka bau ni coz tenangkan dia tapi ada setengah bau tu cannot go ngan dia coz dia tak suka bau tu. Jadi kena cari bau yg sesuai & kita suka baru lebih berkesan konsep aromatheraphy dalam life uoolls.  
  • Okey uollls. Try la gi spa spa berdekatan n enjoy ur life uolllsss. 

Source : Google

No comments:

Powered by Blogger.