Movie Kungfu Guna Jarum Jahit & Benang Lawan Kung Fu Pedang & Samurai Jepun.

I ingat lagi masa tu kecik lagi, Kat TV2 ada cite kung fu guna jarum jahit dan benang utk lawan kung fu  guna pedang dan samurai org jepun. Mmg best gilew cite ni. Tajuk movie ini adalah Swordsman II: Asia The Invicible, The Legend Of The Swordsman. I bagi trivia mengenai movie ni ya :
  • Movie tahun 1993 ni membaris pelakon gred A Jet Li dan Brigette Lin.
  • Brigette Lin mmg sgt hebat berlakon bawa watak unik macam watak Dongfang Bubai. Kalu uolls peminat kung fu cina mesti kenal sapa Dongfang Bubai ni. Dialah watak ada kuasa dalaman yg sgt hebat dan guna jarum serta benang jew utk lawan dengan org lain. Dia mmg kebal tetapi kalah dengan percintaan. Pelakon generasi baru pun tak leh lawan Brigitte dalam watak ni.  Brigitte ni mmg sehebat Gong Li, Maggie Cheung, Anita Mui & Michelle Yeoh. 
  • Banyak aksi lawan dalam movie ni mmg hebat. Bayangkan Dofang Bubai sorg leh lawan ramai pakar kung fu dengan hanya guna jarum benang dan kuasa dalaman dia jew. Hebat kan.
  • Ada juga adegan samurai jepun lawan kung fu cina. Mmg unik. 
  • Cite ni berlatar belakangkan zaman Dinasti Ming.
  • Ada sambungan seterusnya movie ni. I attach sekali kat bawah. Enjoy guys


Swordsman II: Asia The Invicible, The Legend Of The Swordsman.
Credit to video uploader Martial Arts and subscribe his You Tube Channel.


Sambungan cite tadi. Kali ini ada kung fu benang kuning pula. 
The East Is Red aka Swordsman III ; Revival of Asia The Invicible
Credit to video uploader Martial Arts and subscribe his You Tube Channel.




Tiada ulasan